Ga naar inhoud

Afspraak maken, verzetten of afzeggen

Tijdens de opgroeiperiode van je kind vinden er verschillende contactmomenten plaats. De afspraken voor deze momenten maken wij voor je. Je vindt de afspraak in het ouderportaal (voor alle kinderen die zijn geboren vanaf 1 januari 2012) en krijgt twee dagen van tevoren van ons een herinnerings-sms.

In het ouderportaal kun je 24/7 afspraken maken, verzetten of afzeggen. Inloggen doe je met je DigiD. Daarnaast kun je op werkdagen, tussen 8.30 en 16.30 uur, op verschillende manieren contact met ons zoeken. Je belt bijvoorbeeld met ons contactcentrum, via telefoonnummer 088 - 20 10 000. Maar je kunt ook met ons e-mailen, appen of chatten.

Veelgestelde vragen
Vragen over afspraken

Ik ben het tijdstip van mijn afspraak vergeten, waar kan ik het terugvinden?
De afspraak staat in het ouderportaal (voor alle kinderen die zijn geboren vanaf 1 januari 2012) en 2 dagen van tevoren krijg je van ons een herinnerings-sms. Je kunt ook met ons bellen, e-mailen, appen of chatten.

Ik ben te laat voor mijn afspraak, wat moet ik doen?
Je kunt ons bellen, appen of chatten. Je hoort dan direct of de afspraak nog kan doorgaan. Is daarvoor niet meer genoeg tijd? Dan kun je gelijk een nieuwe afspraak inplannen.

Ik wil mijn afspraak verzetten, hoe kan ik dit doen?
Is jouw kind geboren op of na 1 januari 2012, dan kun je jouw afspraak verzetten via het ouderportaal. Is jouw kind ouder of wil je een extra consult verplaatsen? Neem dan contact op met ons op.

Op welke locatie heb ik een afspraak?
Is jouw kind geboren op of na 1 januari 2012, dan zie je het in het ouderportaal. Ook staat de locatie in de uitnodiging per brief of e-mail. Maar je kunt het ook altijd vragen aan een van onze professionals.

Ik wil een extra consult inplannen, kan dat?
Dat kan! Je kunt ons daarvoor bellen, e-mailen of met ons appen of chatten.

Kan ik mij voorbereiden op een afspraak?
Ja dat kan. In de filmpjes over onze contactmomenten kun je zien wat je kunt verwachten.

Vragen over onze dienstverlening

Zijn de consulten bij het CJG verplicht?
Nee, dat zijn ze niet. Samen met jou maken we graag mogelijk dat jouw kind gezond en veilig opgroeit, maar je mag zelf kiezen of je onze diensten wilt gebruiken.

Ik wil geen gebruikmaken van de diensten van het CJG. Hoe kan ik dat laten weten?
Dit kun je telefonisch of per e-mail, chat of app aan ons doorgeven. Je vindt de gegevens op onze contactpagina.

Wanneer zien jullie mijn kind?
In ons overzicht van contactmomenten kun je vinden wanneer wij elk kind normaal gesproken zien.

Vragen over dossier van je kind

Wat staat er in het dossier van mijn kind?

Het dossier geeft een beeld van de gezondheidssituatie en de ontwikkeling van het kind met als doel goede zorg te bieden. Zorgverleners zijn verplicht om deze gegevens bij te houden. Een medisch dossier geeft een beeld van de gezondheidssituatie van een kind.

Hoe kan ik het dossier van mijn kind opvragen?

Is je kind geboren na 01 januari 2012? Dan kun je vanaf 1 juli 2020 het dossier van je kind digitaal opvragen via het ouderportaal. Hoe je dit doet, kun je lezen op deze pagina. Is jouw kind ouder dan 8 jaar? Dan kun je het dossier van je kind opvragen via ons contactcentrum.

Hoe krijg ik het dossier van mijn kind aangeleverd?

Je krijgt een melding wanneer je het dossier kunt downloaden in het ouderportaal. Wanneer je kind ouder is dan 8 jaar, ontvang je een pdf van het dossier per e-mail.

Wie mag het dossier inzien?

Is je kind jonger dan 12 jaar? Dan beslis jij over de medische gegevens. Daarom heb jij inzage in het medisch dossier. Wanneer je kind ouder is dan 12, maar nog geen 16 jaar oud, moet je kind jou toestemming geven voor inzage. Vanaf 16 jaar mag alleen je kind het dossier zelf inzien. We willen er zeker van zijn dat het dossier alleen wordt ingezien door iemand die dat mag. Daarom krijg je zodra je bent ingelogd een aantal vragen.

Vragen over contact met ons

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn op werkdagen bereikbaar op verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld bellen met ons contactcentrum, via telefoonnummer 088 - 20 10 000. Alle manieren zie je onderaan deze pagina.

Kan ik jullie ook buiten kantoortijden mijn afspraak verplaatsen?

In het ouderportaal kun je 24/7 afspraken verplaatsen, als jouw kind is geboren vanaf 1 januari 2012. Inloggen doe je met je DigiD. Is jouw kind ouder? Dan is ons contactcentrum bereikbaar op werkdagen.