Het CJG en sociale media

Het CJG is altijd bij jou in de buurt. Daarom vind je ons op WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Wij houden je op de hoogte van het laatste nieuws, en geven je informatie en tips over opvoeden, opgroeien en de gezondheid van jouw kind. Ook kun je meedoen aan leuke acties. Volg ons dus!

Wees voorzichtig met privégegevens

Jouw privacy en veiligheid van gegevens vinden wij heel belangrijk. Wees daarom voorzichtig met het delen van privégegevens, zoals persoonlijke en medische gegevens, op sociale media. Hoe wij hiermee omgaan, lees je hieronder.

WhatsApp
  • Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week je vraag aan ons stellen via: 06 – 22 33 15 41, en een afspraak maken of verzetten via: 06 – 83 57 07 01.
  • Onze professionals van de afdeling Service & Contact beantwoorden iedere werkdag van 10.00 tot 14.00 uur je vragen. Stuur je een vraag buiten deze tijden? Dan beantwoorden we je vraag de eerstvolgende werkdag op volgorde van binnenkomst.
  • We streven ernaar zo snel mogelijk je bericht te beantwoorden. Op werkdagen doen we dit binnen 30 minuten. Via de druktemeter op de contactpagina van onze website is te zien hoe druk het op dit moment is.
  • Het is niet mogelijk ons te bellen via WhatsApp. Bij dringende vragen adviseren we je om ons te bellen via 010 – 20 10 110.
  • Lees onderaan deze pagina ook onze disclaimer over het gebruik van Whatsapp
Facebook (Messenger)
  • Je kunt ons op Facebook volgen en bereiken via: Centrum voor Jeugd en Gezin.
  • We nodigen je uit om een reactie te geven op onze berichten en deel te nemen aan discussies.
  • Heb je een vraag, opmerking of wil je feedback geven? Onze professionals staan tussen 9.00 uur en 17.00 uur op Facebook voor je klaar.
  • We streven ernaar om zo snel mogelijk je bericht te beantwoorden. Op werkdagen doen we dit binnen 30 minuten. Via de druktemeter op de contactpagina van onze website is te zien hoe druk het op dit moment is.
  • Naast berichten met informatie en tips, hebben wij ook acties.
  • Bij dringende vragen adviseren we om ons te bellen via 010 – 20 10 110.
  • Lees onderaan deze pagina ook onze disclaimer over het gebruik van Facebook (Messenger).
 Twitter
  • Je kunt ons op Twitter volgen en bereiken via: CJG Rijnmond.
  • Heb je een vraag, opmerking of wil je feedback geven? Onze professionals zijn tussen 9.00 uur en 17.00 uur actief op Twitter.
  • We streven ernaar om zo snel mogelijk je bericht te beantwoorden. Op werkdagen doen we dat binnen 30 minuten. Via de druktemeter op de contactpagina van onze website is te zien hoe druk het op dit moment is.
  • Bij dringende vragen adviseren we om ons te bellen via 010 – 20 10 110.
  • Lees onderaan deze pagina ook onze disclaimer over het gebruik van Twitter.
Instagram 
  • Je kunt ons op Instagram volgen en bereiken via Centrumvoorjeugdengezin.
  • Heb je een vraag, opmerking of wil je feedback geven? Onze professionals zijn tussen 9.00 uur en 17.00 uur via Instagram bereikbaar.
  • We streven ernaar om zo snel mogelijk je bericht te beantwoorden. Op werkdagen doen we dit binnen 30 minuten. Via de druktemeter op de contactpagina van onze website is te zien hoe druk het op dit moment is.
  • Naast berichten met informatie en tips, hebben wij ook acties.
  • Bij dringende vragen adviseren we om ons te bellen via 010 – 20 10 110.
  • Lees onderaan deze pagina ook onze disclaimer over het gebruik van Instagram.
Chat
  • Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week je vraag aan ons stellen of afspraken maken en verzetten via de chatfunctie op onze website.
  • Onze professionals van de afdeling Service & Contact beantwoorden iedere werkdag van 10.00 tot 14.00 uur je vragen. Stuur je een vraag buiten deze tijden? Dan beantwoorden we je vraag de eerstvolgende werkdag op volgorde van binnenkomst.
  • We streven ernaar zo snel mogelijk je bericht te beantwoorden. Op werkdagen doen we dit binnen 30 minuten. Via de druktemeter op de contactpagina van onze website is te zien hoe druk het op dit moment is.
  • Bij dringende vragen adviseren we je om ons te bellen via 010 – 20 10 110.
  • Lees onderaan deze pagina ook onze disclaimer over het gebruik van chat.

Disclaimers

WhatsApp
  • We streven ernaar je vraag of verzoek direct te beantwoorden of op te lossen. Is dit niet mogelijk? Dan maken we samen met jou goede afspraken over de termijn waarbinnen we terugkomen op je vraag of verzoek.
  • Het kan zijn dat je vraag niet gemakkelijk te beantwoorden is of dat we langer de tijd nodig hebben om je te helpen. We bellen je dan graag.
  • Op de beoordeling van lichamelijke klachten via WhatsApp volgt altijd het advies een (extra) consult op de CJG-locatie in te plannen, bij het inloopspreekuur langs te komen of bij de huisarts langs te gaan. Een diagnose via WhatsApp is niet mogelijk, omdat een foto, video of omschrijving een vertekend beeld van de werkelijke situatie kan geven.
  • Is het voor een goede hulpverlening noodzakelijk, dan maken we een aantekening over het WhatsAppcontact in het dossier van jouw kind. Na verwerking in het dossier wordt het gesprek door ons verwijderd.
  • Wij vragen nooit om een foto of video. Vind je het zelf prettig een beeld met ons te delen om een situatie te verduidelijken, dan kan dat. Wel vragen we je om eventuele personen onherkenbaar te maken, zeker als het om kinderen gaat. Alle verstuurde berichten worden na afronding van het WhatsAppgesprek door ons verwijderd.
  • Wij vragen nooit om medische gegevens van je kind. Wij delen ook geen medische gegevens met je via WhatsApp. Wil je zelf medische gegevens met ons delen, dan kan dat. Als het nodig is, stellen we voor het gesprek via een ander communicatiekanaal voort te zetten. Meestal is dit via de telefoon, maar soms ook in een persoonlijk consult.
  • Wij sturen je nooit ongevraagd een bericht via WhatsApp, maar reageren alleen op berichten van jou of op eerder contact dat plaatsvond via WhatsApp. Ontvang je toch ongevraagd een WhatsAppbericht van ons? Reageer hier dan niet op en laat het ons weten door te bellen met 010 – 20 10 110.
  • We maken gebruik van de laatste versie van WhatsApp. Wij vragen jou ook de laatste versie te gebruiken als je contact met ons zoekt. Dit in verband met de beveiliging van je gegevens.
  • Elke aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit het gebruik van of in enig opzicht verband houdt met WhatsApp sluiten wij uit.
Facebook (Messenger)
  • We streven ernaar je vraag of verzoek direct te beantwoorden of op te lossen. Is dit niet mogelijk? Dan maken we samen met jou goede afspraken over de termijn waarbinnen we terugkomen op je vraag of verzoek.
  • Het kan zijn dat je vraag niet gemakkelijk te beantwoorden is of dat we langer de tijd nodig hebben om je te helpen. We bellen je dan graag.
  • Heb je iets gewonnen, dan nemen we contact op via Facebook Messenger.
  • Op de beoordeling van lichamelijke klachten via Facebook Messenger volgt altijd het advies een (extra) consult op de CJG-locatie in te plannen, bij het inloopspreekuur langs te komen of bij de huisarts langs te gaan. Een diagnose via Facebook Messenger is niet mogelijk, omdat een foto, video of omschrijving een vertekend beeld van de werkelijke situatie kan geven.
  • Is het voor een goede hulpverlening noodzakelijk, dan maken we een aantekening over het WhatsAppcontact in het dossier van jouw kind. Na verwerking in het dossier wordt het gesprek door ons verwijderd.
  • Wij vragen nooit om een foto of video. Vind je het zelf prettig een beeld met ons te delen om een situatie te verduidelijken, dan kan dat. Wel vragen we je om eventuele personen onherkenbaar te maken, zeker als het om kinderen gaat. Alle verstuurde berichten worden na afronding van het gesprek door ons verwijderd.
  • Wij vragen nooit om medische gegevens van je kind. Wij delen ook geen medische gegevens met je via Facebook Messenger. Wil je zelf medische gegevens met ons delen, dan kan dat. Als het nodig is, stellen we voor het gesprek via een ander communicatiekanaal voort te zetten. Meestal is dit via de telefoon, maar soms ook in een persoonlijk consult.
  • Wij sturen je nooit ongevraagd een bericht via Facebook Messenger, maar reageren alleen op berichten van jou of op eerder contact dat plaatsvond via Facebook Messenger. Ontvang je toch ongevraagd een bericht van ons? Reageer hier dan niet op en laat het ons weten door te bellen met 010 20 10 110.
  • Elke aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit het gebruik van of in enig opzicht verband houdt met Facebook Messenger sluiten wij uit.
Twitter
  • We streven ernaar je vraag of verzoek direct te beantwoorden of op te lossen. Is dit niet mogelijk? Dan maken we samen met jou goede afspraken over de termijn waarbinnen we terugkomen op je vraag of verzoek.
  • Het kan zijn dat je vraag niet gemakkelijk te beantwoorden is of dat we langer de tijd nodig hebben om je te helpen. We bellen je dan graag.
  • Antwoorden aan ons in Twitter kan via een privébericht.
  • Op de beoordeling van lichamelijke klachten via Twitter volgt altijd het advies een (extra) consult op de CJG-locatie in te plannen, bij het inloopspreekuur langs te komen of bij de huisarts langs te gaan. Een diagnose via Twitter is niet mogelijk, omdat een foto, video of omschrijving een vertekend beeld van de werkelijke situatie kan geven.
  • Is het voor een goede hulpverlening noodzakelijk, dan maken we een aantekening over het contact in het dossier van jouw kind. Na verwerking in het dossier wordt het gesprek door ons verwijderd.
  • Wij vragen nooit om een foto of video. Vind je het zelf prettig een beeld met ons te delen om een situatie te verduidelijken, dan kan dat. Wel vragen we je om eventuele personen onherkenbaar te maken, zeker als het om kinderen gaat. Alle verstuurde berichten worden na afronding van het gesprek door ons verwijderd.
  • Wij vragen nooit om medische gegevens van je kind. Wij delen ook geen medische gegevens met je via Twitter. Wil je zelf medische gegevens met ons delen, dan kan dat. Als het nodig is, stellen we voor het gesprek via een ander communicatiekanaal voort te zetten. Meestal is dit via de telefoon, maar soms ook in een persoonlijk consult.
  • Elke aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit het gebruik van of in enig opzicht verband houdt met Twitter sluiten wij uit.
Chat
  • We streven ernaar je vraag of verzoek direct te beantwoorden of op te lossen. Is dit niet mogelijk? Dan maken we samen met jou goede afspraken over de termijn waarbinnen we terugkomen op je vraag of verzoek.
  • Het kan zijn dat je vraag niet gemakkelijk te beantwoorden is of dat we langer de tijd nodig hebben om je te helpen. We bellen je dan graag.
  • Op de beoordeling van lichamelijke klachten via chat volgt altijd het advies een (extra) consult op de CJG-locatie in te plannen, bij het inloopspreekuur langs te komen of bij de huisarts langs te gaan. Een diagnose via chat is niet mogelijk, omdat een omschrijving een vertekend beeld van de werkelijke situatie kan geven.
  • Is het voor een goede hulpverlening noodzakelijk, dan maken we een aantekening over het chatcontact in het dossier van jouw kind.
  • Elke aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit het gebruik van of in enig opzicht verband houdt met chat sluiten wij uit.

Privacy

Jouw privacy is voor ons heel belangrijk. Je persoonsgegevens en de gegevens die je met ons deelt worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Lees meer over ons privacybeleid.

We willen je nadrukkelijk wijzen op de risico’s van het gebruik van WhatsApp en sociale media in je communicatie met ons. Deze communicatiekanalen slaan metadata op, zoals gegevens met wie je communiceert, wanneer en vanaf welk IP-adres die communicatie plaatsvindt. Daarnaast biedt WhatsApp de mogelijkheid automatisch een back-up van berichten te bewaren op Google Drive of de iCloud van Apple. Aan het opslaan van je gegevens in de cloud kleven veiligheidsrisico’s.

Als je gebruik maakt van WhatsApp en sociale media in je communicatie met ons dan ga je akkoord met de risico’s van deze vorm van communicatie. We wijzen je op deze risico’s via onze website en je allereerste contact via WhatsApp met ons.

Waarmee ga je akkoord?

  1. Je geeft expliciet toestemming voor het gebruik van WhatsApp, Facebook (Messenger), Twitter en Instagram en chat, in je communicatie met ons.
  2. Je bent op de hoogte van de veiligheidsrisico’s die kleven aan de verschillende vormen van communicatie.
  3. Je bent op de hoogte van ons advies om geen persoonlijke of medische gegevens te delen via WhatsApp, chat of sociale media.
  4. Je bent de enige gebruiker van het mobiele telefoonnummer waarmee je contact met ons hebt opgenomen.